PROJEMİZ


    

   

  • 1.sınıf, çocuklar için eğitim ve öğretimin birinci basamağıdır. Bu yaş grubu çocuklar yeni öğrenmeye başladıkları için zorlandıklarında pes edip çabuk sıkılabilirler .Yeni girdikleri bu ortamı onlar için daha çekici ve zevkli hale getirmek gerekir. Biz bu projeyle öğrenmeyi daha zevkli bir hale sokmayı hedeflemekteyiz. “Harfler Çiftliği ” adını verdiğimiz çiftliğimizde hem doğa hem de hayvan sevgisini aşılayacağımız özgün hikayeler yazacağız. Böylece hem öğrencilerin hayal dünyalarının içine girmeyi hem de doğal yaşamı tanımaları sağlanmış olacağız. Hayat Bilgisi, Türkçe, Görsel Sanatlar ve Müzik dersi kazanımlarını da projemizle birlikte işlevselleştireceğiz. Ocak, Şubat, Mart, Nisan Mayıs ve Haziran aylarını kapsayan ortak çalışmamız sonunda birlikte hazırlayacağımız “ Hayvan Sevgisi” adlı hikayemizi animasyon olarak sergileyeceğiz.

    HEDEFLER

    Geleneksel yöntemlerden uzaklaşıp farklı tekniklerle öğrenmeyi eğlenceli bir hale getirmeyi ,öğrencilerle doğa arasındaki bağları güçlendirmeyi, yaptıkları çalışmalarla öz güven duygusunu artırmayı, başkalarının fikirlerine saygı duymayı, merak duygusunu geliştirmeyi, iş birliği içinde çalışmayı ve araştırma yapmayı, yaratıcı düşünceyi geliştirmeyi hedeflemekteyiz. Öğretmenin rehber konumda olduğu projemizin sonunda birlikte oluşturduğumuz “ Hayvan Sevgisi” adlı hikayemizi animasyon olarak sunacağız.

    ÇALIŞMA SÜRECI

    OCAK: Öğrenci gruplarının belirlenip öğrencilerin kendilerinin ve okullarının tanıtım videolarını çekmeleri, projenin öğrencilere tanıtılması. Projeye uygun afiş ve logo tasarlanması. ŞUBAT: Öğrencilerin, hayal ettikleri çiftlikte bulunmasını istedikleri üç hayvan ve nedenlerini belirttikten sonra bu hayvanlarla ilgili kelime bulutu çalışması yapılması MART: Öğrencilerin kendi adlarının baş harfleri ile başlayan bitki isimleri bulmaları, bunları resimlemeleri ve ilgili yapboz etkinliğinin yapılması. NİSAN: Tüm öğrencilerin, daha önceki aylarda birlikte buldukları hayvan ve bitki isimlerini kullanarak bir hikaye yazmaları. MAYIS: Öğrencilerin doğal malzemelerden müzik aletleri oluşturmaları, alfabedeki harfleri kullanarak bir şarkı yapmaları, Nisan ayında yazılan hikayenin animasyon şeklinde sergilenmesi HAZİRAN: Proje ile ilgili değerlendirme anketlerinin, bitiş videosunun hazırlanması

    BEKLENEN SONUÇLAR

    Özgüven duygusunun gelişmesini sağlamak, birlikte çalışmaya istekli olmak ,görev ve sorumluluk bilinci oluşturmak , doğa ve hayvan sevgisi aşılamak, ritim duygusu oluşturmak, hayal dünyalarını zenginleştirmek, olaylar arası giriş ,gelişme ve sonuç ilişkisi kurabilmelerini sağlamak, yeni tanıdığı arkadaşlarıyla uyum içinde çalışmaya istekli olmak ve proje sonunda yazılan hikaye ile ilgili bir animasyon hazırlamak.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Storyjumper ile Hikaye Oluşturma